• Frequently Asked Questions

    FAQ

Veelgestelde vragen


Wanneer ontvang ik mijn geboekte bustickets?

Bustickets worden direct per email verzonden. U ontvangt eerst een betalingsbevestiging waarna u in een tweede mail de instapkaart zal ontvangen. Zorg er dus voor dat je het juiste e-mail adres opgeeft. Vergeet deze niet uit te printen. Mocht je ze 2 dagen voor vertrek nog niet van onze kant ontvangen hebben, dan kun je hierover met ons contact opnemen. Wij kunnen de tickets dan alsnog mailen.

 

Ik heb niet alle bijlages ontvangen?

Wanneer je de e-mail met tickets opent op jouw mobiele telefoon kan het voorkomen dat niet alle bijlages worden getoond. Open jouw tickets op een computer en alle bijlages worden getoond.

Indien er vervolgens nog problemen zijn kunt u contact opnemen met ons.

 

Als ik gereserveerd heb, is mijn reis dan definitief?

Als je geboekt hebt dan is je reservering definitief. Je ontvangt na het boeken en betalen een bevestiging per mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Als je geen bevestiging per mail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op (mail naar; contact@festivalride.nl).

 

Onder welke voorwaarden rijdt de bus?

Mochten er onverhoopt zeer weinig deelnemers voor een busreis zijn, dan kan het voorkomen dat de bus niet rijdt. Bij minder dan 38 personen is dit het geval. Wij gaan er vanuit dat dit zelden tot nooit gebeurd. Wanneer dit toch blijkt te gebeuren dan wordt u tijdig gecontacteerd en wordt het volledige aankoopbedrag kosteloos teruggestort.

 

Annulering

Wanneer men wilt annuleren dan is dit mogelijk. Wanneer een annulering geplaatst wordt binnen 48 uur van de aankoop dan verleent Festivalride de service aan de klant dat de volledige kosten van de reissom vergoedt wordt. Annuleren dient te allen tijde per e-mail gedaan te worden. Vermeld hierbij jouw boekingsnummer, rekeningnummer (IBAN) en contactgegevens. Een annulering kunnen wij pas in behandeling nemen zodra deze schriftelijk bij ons ingediend en geaccepteerd is.

  • Indien u zelf uw boeking wilt annuleren krijgt u uiterlijk binnen 4 weken (een gedeelte van) de reissom retour. Hierbij worden onderstaande annuleringsvoorwaarden in acht genomen.
  • Indien wij uw boeking annuleren i.v.m. het niet doorgaan van een bepaalde vertrekplaats voor een evenement krijgt u uiterlijk binnen 2 weken uw volledige reissom retour.
  • De definitie van een reissom is het totaalbedrag van de boeking (exclusief boekingskosten/betalingskosten).
  • De volgende kosten worden in rekening gebracht bij het annuleren van een boeking na 48 uur:
  • Op het moment dat de betaling (boeking) is ontvangen tot aan de 30ste dag voorafgaande aan de dag waarop het vervoer plaatsvindt; 30 % van de reissom. Met een minimum van € 10,- per persoon;
  • Indien de opzegging plaatsvindt op de 30e dag tot de 10 dag voor de dag waarop het vervoer plaatsvindt: 50% van de reissom, met een minimum van € 12,50 per persoon;
  • Indien de opzegging plaatsvindt op de 10e tot de 4e dag voor de dag waarop het vervoer plaatsvindt: 75% van de reissom, met een minimum van Euro 15,- per persoon;
  • Indien de opzegging plaatsvindt op of na de 4e dag voor vertrek of tijdens het vervoer: de volledige reissom (geen restitutie).

 

Ik wil graag een boeking wijzigen?

Als je eenmaal een boeking hebt geplaatst, dan kun je je boeking nog wijzigen. Je kunt er nog personen bijboeken. Wanneer er minder personen meegaan, dan worden er annuleringskosten in rekening gebracht. Als je personen erbij boekt, worden er reserveringskosten in rekening gebracht (voor administratie- en verzendkosten). Dit geldt niet wanneer je in eerste instantie een boeking hebt geplaatst voor een groep van meer dan 20 personen. Bij een dergelijke grote groep kun je het aantal personen wijzigen zonder dat hier weer reserveringskosten voor in rekening gebracht worden.

 

Wanneer er te weinig boekingen zijn voor een opstapplaats heeft Festivalride het recht om een opstapplaats te laten vervallen. Indien mogelijk zal er een alternatieve opstapplaats aangeboden worden, of de boeking wordt kosteloos geannuleerd.

 

Kan ik ook een offerte aanvragen?

Je kunt altijd telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen als je wilt weten wat je reis kost zonder dat je deze al wilt reserveren. Op onze site kun je deze informatie ook gemakkelijk vinden. Wil je met een groep reserveren (meer dan 40 personen) dan kun je bij ons een speciale prijs vragen.

Het beste kun je de aanvraag doen per e-mail: contact@festivalride.nl Vermeld hier dan in ieder geval het aantal (verwachte) personen, de vertrekplaats en het evenement in.

 

Zijn de vertrektijden bij de reizen definitief?

Festivalride werkt met een instaptijd en een vertrektijd. De instaptijd is de tijd dat men op de verzamelplek aanwezig dient te zijn om in te stappen. De bus zal dan ook direct vertrekken op de vertrektijd. De vertrektijden zijn dus definitief.

 

Ik wil graag met een groep een busreis boeken. Hoe gaat dat?

Je kunt natuurlijk ook met een grote groep een busreis boeken. Als je gewenste opstapplaats niet in het overzicht staat vermeld kun je altijd nog 40 personen bij elkaar zoeken. Heb je namelijk meer dan 40 personen bij elkaar dan komen we naar de door jou gewenste opstapplaats. Je kunt dan zelf je opstapplaats en opstappunt kiezen! Wil je met een groep reserveren (meer dan 40 personen) dan kun je bij ons ook een speciale prijs aanvragen.

Bij een groep van 40 personen of meer zal 1 persoon de hoofdboeker zijn, die dan zelf ook de betalingen van de overige deelnemers in de gaten moet houden.

 

Ik weet dat ik te laat ga komen voor mijn bus. Wat moet ik nu doen?

De vertrektijd is de definitieve vertrektijd van de bus. Houd dus ook absoluut de instaptijd aan om aanwezig te zijn op de verzamelplek, dit voorkomt te laat komen. Mocht je per ongeluk toch te laat bij je bus aankomen, breng ons hier dan tijdig telefonisch van op de hoogte zodat wij de buschauffeur hierover kunnen informeren.

Het beste is om dit tijdig aan ons door te geven. Mocht je dus al weten dat je een bus niet op tijd kunt halen, bel ons dan kunnen wij waarschijnlijk meer voor je doen en de bus mogelijk even laten wachten totdat jij er bent.

 

Heb je een vraag over een bepaalde reis of wil je meer te weten komen over de mogelijkheden van Festivalride?

Mail dan je vraag naar: info@festivalride.nl en je ontvangt van ons z.s.m. een reactie.